joi, 4 octombrie 2012

Ce sunt defapt miodezopsiile?

Umbrele care tulbura uneori vederea sunt cauzate de prezenta in lichidul vitros a unor depozite de proteine sau celule din corpul vitros. Perceptia petelor este cunoscuta ca miodezopsie. Petele pot sa apara sub forma de firisoare, scame, puncte negre sau panza de paianjen, care se deplaseaza odata cu miscarea globului ocular. Nu sunt un fenomen rar intalnit, dimpotriva. Reprezinta unul dintre motivele comune pentru care oamenii merg la un control oftalmologic. Pana la varsta de 70 de ani, aproape toata lumea are o astfel de experienta, desi pentru unii este mai deranjanta decat pentru altii.


Aceste imagini sunt mai bine percepute atunci când privim spre o suprafaţă luminoasă, uniformă (coala albă de hârtie, perete alb, zăpada). Se pot resimţi una sau mai multe „musculiţe” la un ochi sau la ambii. Ele nu seamănă cu petele pe care le vedem când privim o sursă de lumină.

Apariţia miodezopsiilor poate fi legată (cel mai frecvent) de modificările degenerative care se produc în mod normal în corpul vitros (structura cu aspect de gel transparent din interiorul globului ocular), modificări ce pot fi precipitate de prezenţa miopiei, după traumatisme oculare, postoperator. În aceste cazuri nu există un tratament specific, medicul oftalmolog poate recomanda diverse complexe de vitamine ce pot ameliora simptomatologia.

Există şi situaţii patologice în care prezenţa lor trădează unele afecţiuni grave cum ar fi o ruptură retiniană, o decolare de retină, o inflamaţie sau o hemoragie intraoculară. În aceste cazuri se impune instituirea rapidă a tratamentului de specialitate.




Text copiat de pe site-uri specializate.

19 comentarii:

  1. Buna ziua.
    Am 15 ani si vad aceasta problema de aprox. 1 an.
    Eu vad aceste miodezopsii ca niste linii si puncte transparente curbate neregulat(ca in ultima imagine).Sunt inca nehotarat daca ar trebui sa consult un medic oftalmolog pentru ca nu ma deranjeaza mult cand ma mai unit in cer sau la ceva luminos mai apare cate una.
    Nu am spus parintilor nicodata pana acum o saptamana,ce-i drept nu prea m-au crezut probabil pare cidat sa spui ca vezi niste linii ce sa misca in cer.Cand au aparut prima data am fost foarte ingrijorat nestiind ce sunt (pentru ca am am aflat cum se numesc si ce sunt de curand) insa cu timpul pana in ziua de azi au ajuns sa imi para "fascinante" doar din dorinta de a afla cat mai multe despre ele.
    Apreceiz efortul tau de a crea un blog pe tema asta si a incerca sa dai un sfat celor care au aceasta problema.Si eu am trecut la inceput printe-un fel de dpresie din cauza lor pentru ca simtem ca nu pot spune nimanui dar cu timpul mi-am zis:"Sunt doar niste linii nu imi fac nici un rau si nu imi voi distruge viata din cauza lor",zis si facut de atunci nu imi mai fac griji de nici un fel din cauza lor.Am scris acest articol din dorinta de a empatiza cu cineva si sunt binevoitor sa ajut alti oameni cu aceasta problema cu un sfat bun si sa impartasesc experienta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Relax, eu am gângănii d-astea de mic copil, acum am 39 de ani si traiesc cu ele , fac parte din viața mea. Cu timpul sau mai accentuat, sunt mai multe pânze de păianjen, dar asta nu mi afectează viața.... Nu pot ochelari de vedere , încă nu am nevoie , deci nu afecteaza vederea, eu le am de la 5 ani .... Mai bine cu pânze de păianjen decât cu borcane la ochi cum au alții... deci , stati relax, nu afecteaza vederea .... o sa va obișnuiți cu ele...

      Ștergere
  2. Salut! Imi cer scuze ca iti raspund asa tarziu. Vreau sa iti marturisesc ca si eu cand eram mai mic le vedeam exact ca in ultima poza... ca pe niste firicele si imi facea o deosebita placere sa le urmaresc pe cer.
    Nu m-am gandit niciodata ca situatia ar putea degenera asa.. insa asta e. Tin sa iti zic ca m-am obisnuit cu ele.. totodata le tin sub control cu suplimentele care le-am mentionat.. Nu stiu ce sa zic in legatura cu vizita ta la oftalmolog.. Daca totusi ti sa te duci, dute la unul de specialitate ca sa nu fi luat in ras. Nu te ingrijora.. le poti prevenii aparitia evitand oboseala, cafeaua si cola. Mersi ca apreciezi munca mea. Daca ai rude, prieteni sau ce stiu eu.. care nu te cred incearca simulatorul de miodezopsii il ai afisat sus in bara de menu. Te salut si iti urez sanatate multa.

    Im cer scuze incaodata pentru intarziere!
    Lucrez la siteul asta www.worldpedia.ro

    Sanatate si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu ce sa zic fiindca nu le vad asa negre cum le vad cei mai multi ci transaprente.
      Totusi nu ma plang,eu zic ca sunt mai acceptabile asa decat sa le vad negre.
      Sper sa nu se inrautateasca stiuatia si ajung sa le vad negre atunci chiar ar fi insuportabile.

      Ștergere
  3. Chiar daca ajung sa fie negre cum sunt la mine, vezi in poza de mai sus, tot o sa te obisnuiesti cu ele.. prin simplu fapt ca nu le dai atentie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,sunt tot eu cel care a scris primu comentariu aici revin cu noutati dupa 3 luni si putin.
    Vreau doar sa multumesc pentru incurajare.
    Intre timp am invatat sa traiesc cu ele fara sa le mai observ sa sa mai dau importanta.
    Norocul a fost ca in clasa a 9-a sa gasesc un coleg care are aceiasi problema ca si mine :).
    Trebuie sa recunosc ca cel mai bine pot vorbi cu el cand am o problema de genu.
    Si in rest ce sa mai zic va doresc multa sanatate si sa ne mai auzim numai cu vesti bune.(Imi cer scuze pentru eventualele greseli de ortografie).

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, si eu am "paienjeni" si ditamai "scame" mari groase, negre si foarte deranjante. Daca acopar ochiul sanatos imagina ochiului bolnav este opac-laptoasa, cu forma vaga de lumini si ubbre. Imi este frica sa nu orbesc. Voi cum traiti cu aceasta problema. Mai puteti citii, sau privii la Tv sau la calculator. Va rog mult impartasiti-mi experienta voastra. Eu sunr asa de 10 zile si sunt cu moralul la pamant. Totul s-a intamplat brusc in miezul zilei. Va satept.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut! Cel mai indicat e sa te duci la un control la oftalmolog.. Nu ai cum sa orbesti de la miodezopsii.. Eu le am de 5 ani si nu am orbit. La inceput eram la fel de disperat ca tine. Le urmaream in permanenta.. cand ieseam din casa asta era primu lucru pe care il faceam. Dar uite dupa 5 ani le vad si acum dar creierul lea acceptat si nu ma deranjeaza deloc. Teas ruga sa incerci sa nu le urmaresti ca iti da impresia ca apar tot mai multe si doar ganduri negre iti trec prin cap. Da mai pot citi si stau la calculator foarte mult.. Teoretic este indicat sa nu mai stai asa mult la calculator.. sa nu iti obosesti ochii.. sa renunti la cafea si cola.. Am renuntat doar la cola si cafea.. Iti propun sa te linistesti deoarece sunt inofensive. Dute totusi la un control la oftalmolog si ai sa vezi ca iti va zice accelasi lucru: Acceptale.. nu le da importanta. Sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc pentru incurajare, sper sa ajung sa am si eu optimismul tau. ITI MULTUMESC (poate mai vorbim, m-am programat pt luni la oftalmolog)

      Ștergere
  7. Am promis ca revin dupa ce vin de la doctor. Azi am fost diagnosticata cu uveita, am primit picaturi cu cortizon pe care le aplic din ora in ora si un antibiotic la 12 ore. Azi la consult am constatat ca nu vad panoul de control (cel cu litere), nu mai vorbesc de litere care nici nu le zaream. Se banuiesta ca acesti "paienjeni" apar in urma unei infectii din organism (eu nu stiu sa am asa ceva- poate o sinuzita dar nu foarte rea)

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci nu ai miodezopsii.. Sper sa iti revii cat mai repede. Sanatate multa!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Salutare la tata lumea! Am si eu aceste miodezopsile si de la departare nu vad bine. Daca imi iau ochelari voi vedea bine de la departare? Daca folosesc mult telefonul se por agrava? Va mulțumesc! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua eu vad un punctulet negru cand ma uit pe un plan alb si se plimba pe ochi nu stiu ce sa fac😥😥😥😢😢😢😭😭

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu văd cam 30 de linii și puncte negre de la 5 ani, bine, cu timpul au apărut și mai multe , nu intrati in panica , nu ataca vederea ... doar sunt inconfortabile , atâta tot.

      Ștergere
    2. Si eu tot de 5 ani le am și vad perfect doar ca am multe și transparente am fost la 5 doctori si mi au spus sa nu ma mai uit la ele

      Ștergere
  11. Anul trecut am avut la stângul acum am la dreptul ( flacoane),am primit niște picături și prafuri de dizolvat in apa si baut,nu mai stiu denumirea lor,poate ma ajuta cineva.

    RăspundețiȘtergere
  12. Soțul meu are de 6 luni puncte in câmpul vizual,care se tot misca!!! Am fost la 8 oftalmologi si spre disperarea noastră toti zic ca sunt normale!!! Am inteles ca se pot opera cu laser.Poate stie cineva o clinică buna v-as fi recunoscătoare!!! Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu am la fel si se inmultesc firicelele negre cu panza de paianjen si cu valurii ca la caldura

    RăspundețiȘtergere
  14. Pot sa prezinte in timp orbirea sau desprinderea de retina acestea sunt mostenirii sau genetic

    RăspundețiȘtergere